טיפול בתנועה - ההיבט הקוגניטיבי

רבות נאמר על הקשר בין גוף ונפש על האיזון וההרמוניה שאנו שואפים להשיג באמצעות הגישור והידוק הקשר בין השניים.

אך טיפול בתנועה מוסיף גורם נוסף למשוואה וזה גורם המחשבה. בהשראת גישות מהפסיכולוגיה הקוגניטיבית- מחשבה משנה התנהגות. עבודה מחשבתית על שינוי גישה, ויסות וניטור של מחשבות שליליות, ושינוי של אמונות מכשילות, תהווה נקודת מפתח בהצלחת הטיפול בתנועה. אם נשנה את נקודת המבט שלנו לגבי המצוקה או הקושי. כך גם הקושי בעצמו ישתנה. תרגול של גמישות פיזית ותנועתית יסייע בגמישות המחשבתית. לקיחת אחריות על תנועות, פעולות, רגשות ומחשבות יובילו לשינוי אמיתי בטיפול.

הצלחת הטיפול היא חסרת תקדים. שיפור משמעותי בדימוי העצמי ודימוי הגוף, למידת הסתגלות למצבים חדשים ולמצבי סטרס, שיקום הביטחון העצמי במצבים חברתיים, הקשבה לגוף שמונעת משברים פוטנציאלים מלהופיע, ועוד מיומנויות נרכשות, ניתן ללמוד ולהשיג באמצעות הטיפול.

טיפול בתנועה

לכן אני ממליצה, לאו דווקא להתייחס לטיפול כאל משהו קליני אלא יותר כאל שיעור פרטי או יציאה למסע עצמי, שיעזור לנו להתמודד ביתר קלות ובסיפוק רב מהאתגרים ומהמהמורות המצפות לנו בדרכנו.

בסרטון: ריקוד ריו אביירטו

צור קשר: